NXTRI 2014

NXTRI 2014

tirsdag 8. juli 2014

Trening uke 27. Base 5, uke 3/4. Sykdom

Endelig ferieuke og planene for uka var mange: Nøkkeløkter før Ironman 70.3 i Haugesund, møte venner og kjente i Oslo og nyte sommeren. Vel, den planen varte i akkurat to dager før jeg ble syk. Snakk om nedtur, det er så innmari typisk å bli syk midt i ferien!

Mandag - Forsøk på sykkel intervall i øs pøs regn i Sørkedalen, 12min x2 i sone 3, 1t45min, 40km


Etter en treningsfri dag i går føltes beina bra og jeg, Mari og Raymond tok turen til Sørkedalen på ettermiddagen for en intervalløkt. Idet vi syklet fra Tåsen begynte det å regne, ikke bare litt, men helt ekstremt mye. Raymond sa takk for seg, mens jeg og Mari var innstilt på å gjennomføre økta. Søkkvåte dundret vi innover i Sørkedalen. Planen var 12min x3 i sone 3, men i dag sleit jeg med å komme ordentlig opp i sone 3 pga. forholdene. Det var mye vann i veibanen og jeg var redd for å skli. Vi gjennomførte to av dragene før Mari fikk girproblemer og plutselig kun hadde ett tungt gir å sykle med. Da hadde begge to fått nok for i dag og vi trillet hjem igjen. Stod i dusjen i 20min etterpå for å få igjen varmen, hashtag 'perfektsommer'..

Kalde fingre!


Tirsdag - Økt 1: Open water 1650m. Økt 2: Rolig sykkeltur med ett 30min sone 3-drag, 2t10min, 53km


Mari og jeg tok turen til Sognsvann for en open water-økt kl. 09.00. Lot tingene ligge i bilen og la bilnøkkelen i en vanntett mobilpose og stappa den ned i tridrakta, genial løsning! Overskyet vær, men lite vind og egentlig gode forhold for en svømmeøkt. Svømte fra brygge til brygge, Mari noen meter foran og jeg på slep. Følte meg litt tung på svømminga i dag, men fikk svømt de meterne jeg skulle. 

Etter svømminga var det hjem for litt frokost før jeg ble med på Lars sin intervalløkt. Han kjørte sitt eget opplegg, mens jeg endte opp med en rolig tur med et innlagt 30min sone 3-drag. Følte meg sliten på økta i dag, til tross for at jeg tok det ganske rolig.



Dagen etter våknet jeg opp forkjøla med feber og hodepine og all trening var utelukket de neste dagene. Fredagen var jeg i form nok til å reise til Haugesund, men fortsatt veldig usikker på om jeg skulle stille til start på Ironman 70.3 søndagen. Hvordan det gikk kan du lese i neste innlegg!

Skal, skal ikke, skal, skal ikke stille til start?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar