NXTRI 2014

NXTRI 2014

søndag 27. juli 2014

Trening uke 30. Norseman nærmer seg med stormskritt

Mandag - Restitusjonstur sykkel, 1t, 24km


I dag syklet Lars intervaller mens jeg tok meg en rolig trilletur ut mot Hellesøy og tilbake. Lå i sone 1 hele veien med rask frekvens på beina. Smeltet nesten bort i varmen og etter økta var det rett bort på stranda for soling og bading resten av dagen.


Tirsdag - Økt 1: Open water-økt m/intervaller, 2800m. Økt 2: Sykkel, 2t i høy sone 2/lav sone 3, 2t10min, 58km. Økt 3: Overgang løp, 2,5km


Etter en rolig dag i går stod det mer trening på planen i dag, nemlig et minitriathlon. Startet kl. 11.30 med open water-økta som ble kjørt som intervaller: 
Inn: 200m
Hs: 100m x2 over racepace, 400m x5 racepace
Ut: 400m rolig
Totalt: 2800m
Etter svømminga brukte jeg tid på å både skylle drakta, smøre meg med solkrem og spise litt, og så var jeg omsider klar for sykkeldelen. Startet med 10 min oppvarming med gradvis stigning til høy sone 2, så var målet å ligge der og over i lav sone 3 i 2t. Strekket jeg syklet på var forholdsvis flatt og jeg fikk jobbet en del med jevn høy puls. Syklet i stekende varme og hadde med altfor lite drikke. Etter sykkeldelen var jeg helt kokt og lite lysten på å løpe.. Lars satt i sofaen og så på TdF, men gav meg strenge-blikket og sa at det ble ikke noe TdF på meg før jeg hadde løpt, og uansett var det over en time igjen av etappen. Vel, på med løpeskoa og ut i varmen igjen. På planen stod det 30 min løping i racepace, men etter 15 min sa jeg meg fornøyd. Hadde kastet innpå drikke og vannmelon rett før løpinga, så det ble 15 min med magekrampe-fest på hele løpedelen, joy. Totalt ble minitriathlonet gjennomført på 3t30min og jeg fikk meg en skikkelig kvalitetsøkt.

Lars rakk akkurat å knipse et bilde på vei ut på sykkeldelen

Onsdag - Treningsfri


Hadde planer om en rolig trilletur i dag som restitusjonsøkt, men dagen gikk med til alt mulig annet gøy. På kvelden var både jeg, Linda og Ida båtmenn for Bjørn og Lars som tok seg et kveldsdykk. Sommeridyll!

En djevel i vannet!

Linda og Ida har full kontroll som båtmenn!
Fornøyde gutter etter dykket!

Torsdag - Treningsfri


Hele dagen gikk med på å kjøre fra Øygarden og tilbake til Oslo. På vei hjem fikk jeg sett deler av Norseman-løypa igjen, herlighet som jeg gleder meg!

Tusen takk for turen Vippetangen dykkerklubb! Det har vært en super uke med masse herlige folk, knallvær, vafler, dykking, bading, grilling og mye mye mer! Reiser hjem med masse overskudd og motivasjon til siste innspurt før Norseman.

Sommerferieidyll i Øygarden og Kvernepollen <3. Foto av Knut Magnar Slenes.


Fredag - Økt 1: Sykkel, sone 3-drag opp Tryvann x1, 1t10min, 22km. Økt 2: Overgang løp Sognsvann x2, 6,5km


Lars dro til Gardermoen og videre til Østerrike tidlig i morges, mens jeg benyttet muligheten til å sove lenge. Planen var egentlig å få unnagjort treningen før det ble for varmt ute, men den gang ei. Parkerte bilen på Sognsvann og kom meg på sykkelen først i 11-tiden. Kjørte kun ett sone 3-drag opp til Tryvann og i dag var det mer enn nok. Det var lite biler og folk på vei opp til Tryvann i dag, så benyttet muligheten til å dra på litt på utforkjøringen. Har mye å hente på å bli tøffere utfor, så må bare øve, øve og øve. Syklet tilbake til Sognsvann, la sykkelen i bilen, på med løpesko og så var jeg i gang med overgangsøkta. Sola stekte godt og to runder rundt Sognsvann holdt for meg. Fikk et godt driv og løpebeina var heldigvis hakket bedre enn sykkelbeina. Etter treninga kjørte jeg rett til hytta i Tønsberg, klar for mer ferie!


Lørdag - Treningsfri


Sol, sommer, hytteliv, bading, lese bok, beina høyt osv. Restitusjon på høyt nivå, hehe!

Søndag - Økt 1: Sykkel med sone 3-drag, 1t30min, 45km. Økt 2: Overgang løp, 4km


I dag ble det en sen treningsøkt når varmen hadde roet seg litt. Sykla fra hytta og inn til Tønsberg som oppvarming og deretter et lengre sone 3-drag retning Sem og Andebu før jeg syklet tilbake igjen. Selve draget ble på ca. 45min. Nydelig tur i kveldssola og kun tridrakt på. Beina føltes utrolig bra og jeg nærmest fløy avgårde på sykkelen. Etter syklinga var det rett på med løpeskoa for en overgangsøkt og beina fortsatte å være overraskende bra løpinga. 4km gikk lekende lett og jeg kunne sikkert løpt lenger, men mer stod ikke på planen i dag. Liker veldig godt at formen føles bra nå som det nærmer seg!

Ukas 'tall' ble:

Sykkel: 104km
Løp: 13km
Open water: 2800m

Dette ble en roligere treningsuke, men med flere gode kvalitetsøkter og i overkant av 8 treningstimer. Om en uke er forhåpentligvis Norseman unnagjort - det er helt sykt å tenke på! Gleder meg stort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar